Euromania, o com encarar el plurilingüisme a l’escola



El passat 16 de novembre vam convidar Pere Mayans, cap del Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics de la Generalitat de Catalunya i Teresa Tort, tècnica del mateix Servei, perquè ens presentaren Euromania. El projecte, desenvolupat per diverses institucions europees, tracta d’acostar el plurilingüisme als alumnes de secundària i dels últims cursos de primària. Sempre, però, amb un horitzó clar: la comparació entre les llengües romàniques per aprofitar el seu grau –elevadíssim– d’intercomprensió.

La metodologia és molt interessant. D’una banda, comptem amb un llibre en què cada unitat toca una àrea diferent de coneixement. Així, els alumnes, a partir d’uns mots clau, lligen texts sobre art, biologia, geografia, astronomia o tecnologia des d’un vesant divulgatiu. A més, cada centre pot accedir a un Moodle on hi ha més recursos i, fins i tot, en pot crear de nous i compartir-los.

No cal dir que la llengua base dels materials i del procés és el valencià, en la línia de l’estudi fet pels companys d’Escola Valenciana que demostra que la manera més efectiva de treballar el plurilingüisme és a partir de la nostra llengua. Si voleu més informació de com participar d’una xarxa que ja compta amb més de trenta centres de tot l’àmbit lingüístic, envieu-nos un correu electrònic a la nostra adreça.


Etiquetes: ensenyament

Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.
Generalitat Valenciana

Conselleria d'Educació Conselleria d'Educació