ACPV denuncia que la Generalitat no té cap intenció de vertebrar territorialment el País Valencià



ACPV denuncia que la Generalitat no té cap intenció de vertebrar territorialment el País Valencià

 

 

Els pressupostos de la Generalitat valenciana per al curs vinent demostren que la visió del País Valencià que té el PP no respon a la realitat territorial i econòmica valenciana. La decisió de no incloure cap partida pressupostaria a la línia ferroviària entre Gandia i Dénia, obviant la importància de la connexió costanera entre la ciutat de València i Alacant, exemplifica la manca de voluntat del Consell per defensar els interessos econòmics i estratègics valencians davant dels de MadridPer a ACPV, la decisió d’abandonar el projecte de connexió ferroviària entre la capital de la Safor i la Marina Alta torna a demostrar la dependència del Consell a interessos econòmics aliens als valencians, i l’oblit que, des del govern espanyol, es té de les necessitats d’infraestructures del País Valencià. Aquest fet és més greu, si cap, després que el conseller d’obres públiques de la Generalitat valenciana hagués anunciat, temps enrere, la dotació amb 31 milions d’euros per a aquest projecte en els pressupostos del 2004. Des d’ACPV considerem prioritària aquesta infraestructura, tant des del punt de vista de la vertebració intercomarcal i local entre dues ciutats amb una gran importància econòmica i demogràfica dins del conjunt de les comarques centrals valencianes, com des del punt de vista de les necessitats estratègiques de l’economia valenciana –i del corredor mediterrani en general. Per la seua banda, el PP continua promovent i mantenint, en els seus pressupostos per al 2004, una planificació econòmica basada, per una banda, en grans projectes de nul·la rendibilitat i, d’altra, en una visió centralista de l’estructuració de l’estat.L’economia valenciana, tal com han defensat la gran majoria d’agents econòmics del nostre país, necessita d’infraestructures que potencien el conegut com Arc Mediterrani –via d’accés directe als mercats europeus–, des d’Alacant fins a Perpinyà. I això passa per una connexió ferrovària –en ample europeu– entre aquestes ciutats. El tall ferroviari existent a Dénia –o Gandia, segons d’on es mire– ha d’estar en el primer lloc de l’agenda econòmica de qualsevol govern valencià.


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Amb el suport de