ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
16 abril, 2009. 12:00
ACPV POSA EN FUNCIONAMENT EL TELÈFON DE LA LLENGUA
Les àrees de treball, seran: 1.- Rebre i tramitar les queixes per no haver-se respectat els drets lingüístics. Les queixes es transmetran als organismes competents, instant-los a que es prenguen mesures correctores que eviten una nova discriminació, proposant-los accions positives a eixe respecte i fent un seguiment de l’evolució i/o resolució del conflicte. I quan la gravetat del cas així ho aconselle s’iniciaran els procediments legals, administratius o judicials que hi calguen. 2.- Assessorament i atenció de consultes, informant de quins són els drets lingüístics que ens emparen, i oferint assessorament sobre com exercitar-los. 3.- En els casos de felicitacions, es transmetran sempre que es valore com ajustada a la realitat i legalitat lingüística.Aquest servei es completarà amb la publicació d’un informe anual que recollirà les denúncies i queixes, així com aquelles infraccions i atacs dels que ens hagem assabentat, i dels seus responsables. I igualment difondrem la tasca positiva, felicitant públicament les actituds positives envers la llengua, i transmetent a les organitzacions i particulars que garanteixen els drets lingüístics l’agraïment pel seu treball.
Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.