ACPV participa a la Diada Nacional de Catalunya amb la Federació Llull
12 setembre, 2025. 14:58
ACPV se suma a Òmnium Cultural i Obra Cultural Balear, entitats integrants de la Federació Llull, per celebrar la Diada Nacional de Catalunya. L’acte, celebrat l’11 de setembre a Barcelona, va suposar una jornada carregada de reivindicació i emotivitat, on es van fer palés les demandes de la societat catalana i la necessitat d’unió entre territoris per poder fer front als constants entrebancs cap a la nostra cultura, llengua i poble.
La jornada va començar amb una ofrena floral a les 9:00h del matí, on les tres entitats de la Federació van fer entrega d’unes corones de flors al monument de Rafael Casanova, símbol de la defensa de les llibertats nacionals. A continuació, l’acte previst per al migdia amb la lectura del manifest, que anava a comptar amb la representació d’entitats de tot arreu dels Països Catalans, va haver de suspendre’s per la forta pluja caiguda a Barcelona fins a la vesprada.
A les 17:14h, una hora simbòlica per recordar l’any de la Guerra de Successió, començava la manifestació al Pla del Palau, fins a arribar a la Rambla. Una vegada finalitzat el trajecte, Iolanda Batallés i Lluís Llach van ser les persones encarregades de posar el colofó de la marxa amb la lectura dels manifests. Al parlament final, ofert per l’artista i cantautor, aquest va demanar “enfortir la viabilitat de la llengua com a eix vertebrador de la nació” i va fer una apel·lació a la desobediència civil, rememorant l’1O, per fer front a les retallades de drets i llibertats a tots els territoris de parla catalana.
Durant tot el dia, les persones assistents van poder gaudir a més d’una fira amb productes típics i casetes d’entitats, on ACPV va estar present amb els productes de la botiga.
Els concerts de Svetlana, Auxili i K-ZU, celebrats al Passeig Lluís Companys sota el lema Festa de la Llibertat, van tancar la Diada Nacional de Catalunya. Bengales, muixerangues, crits i diversió van copar un públic entregat que va gaudir fins al final dels concerts.
Des d’Acció Cultural agraïm haver pogut participar en aquest dia tan especial que, una vegada més, no sols s’ha convertit en un símbol viu de resistència, compromís, memòria i reivindicació nacional; sinó que també ha dibuixat les línies d’un projecte a futur on la llibertat i la dignitat siguen una realitat.
Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.










