S’inicia a Alcoi el cicle “Amb lletra de dona” amb la novel·la “Si escriu Cèlia…”, de Lliris Picó



El llibre de Lliris Picó “Si escriu Cèlia…” inaugura el cicle “Amb lletra de dona”, que es posa en marxa a Alcoi i que s’allarga fins a l’abril. Cada mes s’ha programat una activitat amb tertúlies literàries i presentacions de llibres d’escriptores valencianes reconegudes. Una cita imprescindible que busca donar protagonisme a la literatura escrita per dones i crear espais de diàleg amb el públic lector.

La primera trobada té lloc el dijous 18 de setembre a les 19.30 h, al Centre Cultural Ovidi Montllor d’Alcoi. No et perdes aquesta ocasió especial per parlar sobre “Si escriu Cèlia…”, amb la presència de l’autora Lliris Picó, acompanyada de l’escriptora Natàlia Gisbert i l’editora Núria Sendra.

L’acte compta també amb la música en directe de la violinista Pau Blanes, del Jazz Club El Mussol, per donar un toc artístic i emotiu a la vetlada, i interpretarà temes musicals que acompanyen a la protagonista del llibre, Cèlia.

La literatura valenciana actual té noms que treballen amb constància i passió per oferir-nos veus pròpies i necessàries. Una d’aquestes veus és la de Lliris Picó (Ibi, 1972), escriptora que ha sabut combinar la seua experiència vital amb un compromís ferm per la cultura i la llengua. Professora i activista cultural, Picó ha estat reconeguda en diversos certàmens i ha publicat obres que es mouen entre la narrativa i l’assaig, sempre amb un estil proper, intens i clarivident.

En el seu nou llibre, Si escriu Cèlia…, l’autora ens obri la porta a un univers literari on la paraula és alhora refugi i arma. Cèlia, la protagonista, es converteix en veu i mirall de moltes dones que han trobat en l’escriptura un camí per resistir, per recordar i per existir. L’obra barreja sensibilitat i força, i esdevé una reflexió sobre la identitat, la memòria i la necessitat d’explicar-se a través de les lletres.


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Amb el suport de