Mata de Jonc, una proposta de la Federació Llull per reforçar vincles i fer emergir lideratges



Aquesta primera trobada se celebrarà a Vila-real (Plana Baixa) els dies 27 i 28 de febrer i 1 de març amb un extens programa de xerrades, taules rodones, tallers, trobades i activitats pensades per impulsar els vincles entre els participants, amb l’objectiu de generar comunitat i teixir aliances en clau de construcció nacional. Aquest projecte es desenvoluparà cada any, en un futur, en un municipi diferent.

La Federació Llull, formada per Acció Cultural País Valencià, Obra Cultural Balear i Òmnium Cultural, organitza aquesta nova proposta experiencial i formativa que pretén reforçar vincles i fer emergir els lideratges que ja despunten als territoris de parla catalana. Es tracta de les jornades Mata de Jonc, un nou espai de trobada dirigit a activistes i professionals d’arreu dels Països Catalans per tal de conèixer, debatre i reflexionar sobre els reptes culturals, socials, econòmics i polítics compartits.

Un espai per abordar els grans reptes

La trobada començarà divendres 27 de febrer a partir de les 16 h amb les acreditacions i un primer espai de socialització, que culminarà amb el sopar al Gran Casino de Vila-real i el diàleg inaugural, Teixir nació: imaginaris per a un futur compartit. Serà el tret d’eixida a un cap de setmana pensat per combinar reflexió estratègica i creació de vincles.

El gruix del programa es concentrarà dissabte 28, de 8.30 a 22 h. El matí s’obrirà amb el diàleg Aliances per al present i continuarà amb treball en grups reduïts per projectar escenaris de construcció nacional a deu i vint anys vista. A la vesprada (17.30–20.45 h), els participants prendran part en dues rondes de tallers paral·lels centrats en quatre grans eixos: relats compartits i construcció nacional, cultura digital en català, mapa comunicatiu dels Països Catalans i dèficit fiscal. La jornada es tancarà amb sopar conjunt i espai social, reforçant el caràcter vivencial i d’enxarxament de la proposta.

Diumenge 1 de març, de 8.30 a 15 h, el protagonisme serà per al moviment juvenil i el retorn col·lectiu de conclusions, abans del tancament oficial. La programació es completarà amb activitats per conéixer el territori, com la visita a la Casa de l’Assut i al paratge del Termet, així com la ruta “Vila-real, ciutat socarrada”, a càrrec de l’Associació Cultural Socarrats. Una manera d’arrelar el debat al país real i a la seua història.

La trobada compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vila-real. La selecció de participants l’ha feta la Federació Llull a partir de les propostes que han fet diverses “antenes” (entitats socials, culturals i polítiques del territori), atenent criteris de paritat i diversitat territorial, ideològica i associativa.

Amb el nom inspirat en el conegut passatge atribuït a Ramon Muntaner —que evoca la força de la unió—, Mata de Jonc aspira a consolidar-se com un nou punt de trobada per a aquelles persones que, des de diferents àmbits, treballen per enfortir els vincles i projectar un futur compartit als Països Catalans.


Etiquetes: ACPV Comarques del nord

Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Recursos en la nostra llengua

Amb el suport de