Rosa Roig, Tomàs Llopis i Júlia Salom reivindiquen la figura de Maria Ibars i reconeixen Estellés com el nostre poeta nacional
4 setembre, 2024. 21:23
Descarrega-les ací: https://acpv.cat/correllengua-2024/
L’àtic de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània es va convertir en un punt de trobada per a la cultura i l’ensenyament amb la presentació de les unitats didàctiques i auques dedicades als poetes Vicent Andrés Estellés i Maria Ibars. Aquest acte, organitzat per Acció Cultural del País Valencià, va reunir docents, escriptors, il·lustradors i entusiastes de la literatura amb l’objectiu de promoure el coneixement i atorgar valor a aquestes dues figures cabdals de les lletres valencianes.
Júlia Salom: “No coneixia la figura de Maria Ibars, però gràcies a aquest projecte he pogut apropar-me a la seua figura” pic.twitter.com/OfiDiGjl9M
— Acció Cultural del País Valencià (@AccioCulturalPV) September 4, 2024
L’acte va comptar amb la presència destacada de Tomàs Llopis, un dels escriptors i autors del material didàctic, qui va compartir les seues reflexions sobre la creació d’aquestes eines pedagògiques, dissenyades per facilitar l’ensenyament de la literatura en la nostra llengua d’una manera atractiva i accessible per als joves. En les seues paraules, Llopis va destacar: “M’agradaria que l’educació fora més seducció i no tanta tècnica, per això només necessitem mirar-nos als ulls.”
Rosa Roig: “Trobem cançons, coques de Pasqua, la Tarara, catxirulos, la geografia, el Montgó i l’arribada de la llum, els conflictes socials, la lluita de classes i el treball de les dones en Maria Ibars”. pic.twitter.com/vZmFfS5ML8
— Acció Cultural del País Valencià (@AccioCulturalPV) September 5, 2024
Rosa Roig, escriptora i coordinadora de formació del projecte Women’s Legacy, va subratllar la importància de l’educació en la preservació del nostre patrimoni literari, tot reivindicant la figura de la dona en la història: “Trobem cançons, coques de Pasqua, La Tarara, catxirulos, la geografia, el Montgó i l’arribada de la llum, els conflictes socials, la lluita de classes i el treball de les dones en Maria Ibars”. També va emfatitzar la rellevància d’iniciatives com aquesta en l’àmbit educatiu: “És fonamental que el professorat dispose de recursos que integren la nostra literatura al currículum d’una manera atractiva i accessible. Aquest projecte ens permet no només ensenyar, sinó també transmetre valors i construir una consciència cultural entre els joves.”
La il·lustradora Júlia Salom va destacar la seua aportació artística a les auques, les quals cerquen captivar i motivar l’alumnat. “No coneixia la figura de Maria Ibars, però gràcies a aquest projecte he pogut apropar-me a la seua figura”, va explicar Salom, qui també va assenyalar el repte que va suposar la creació de les il·lustracions: “Són aquarel·la i ha sigut complicat perquè no hi havia imatges reals d’ella o molt poques, però finalment hem treballat amb el seu imaginari literari.”
Aquestes unitats didàctiques no només representen un recurs valuós per a la comunitat educativa, sinó que també reflecteixen un esforç conjunt per fer arribar la riquesa cultural del País Valencià a les noves generacions. Els participants van poder intercanviar experiències i discutir noves estratègies per continuar fomentant la difusió de la literatura a les aules.
Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.