Presentació a Castelló de “Llegir la història”, un llibre per repensar la relació entre literatura i història



La llibreria Abacus de Castelló de la Plana acollirà la presentació del llibre Llegir la història. Repensar les fronteres, reinventar les pràctiques el divendres 28 de febrer a les 19 h. L’editorial Sembra Llibres publicarà aquesta obra, que vol establir vincles entre la literatura i la història.

L’autor Miguel Ródenas Martínez participarà en l’acte juntament amb els professors de secundària Marta Pellin Cisneros i Xavier Sebastià Jordà. Els ponents explicaran com la literatura pot esdevenir una eina per a comprendre la història i com la història pot incentivar la lectura de ficció.

Els vint-i-sis investigadors i docents que han escrit aquest llibre han analitzat grans episodis històrics a través d’obres literàries representatives. Els autors han abordat períodes com la Grècia clàssica, el Renaixement, la Revolució Francesa, la Guerra Freda i la dictadura franquista. Els textos d’Homer, Victor Hugo, Paco Roca, Rafael Chirbes, Primo Levi, Pepa Guardiola i Vicent Andrés Estellés han servit per a explicar aquests moments històrics.

Els professors d’història Vicent Galiana i Alejandro Llinares han coordinat i dirigit el llibre, que vol oferir eines didàctiques per a estimular l’interès per la història i la literatura. L’acte serà obert al públic fins a completar l’aforament.


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Amb el suport de