Comunicat de Premsa: Acció Cultural del País Valencià protesta contra la revisió del nom de Castelló

Castelló de la Plana, 30 de novembre de 2023: Avui, durant la sessió plenària de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, els partits polítics VOX i Partit Popular han portat a terme una votació per a iniciar l’expedient per a restituir el nom fictici “Castellón” a la ciutat.

Culturalment, arreu del món, tota persona o lloc en l’àmbit lingüístic disposa d’un nom únic, i no es dobla. D’aquesta manera no entenem com aquesta observació que ja s’ensenya a l’escola, la dreta castellana no l’ha entesa. A més, veiem aquest sector de la política que no vetlla pels interessos de la població valenciana busca crear debats buits i que la societat no demana, creant d’aquesta forma una conflictivitat innecessària.

En aquest context, Acció Cultural del País Valencià fa una crida a la ciutadania perquè continue utilitzant el topònim de la ciutat. Només mitjançant la defensa diària del nom de Castelló es podrà aconseguir la seua normalització en tots els àmbits de la vida urbana.

Instem la població a preservar la riquesa lingüística i cultural del territori. La identitat és intrínseca al nom de les ciutats, i amb la participació activa de cadascú, es podrà mantenir viva aquesta herència per a les generacions futures.

Acció Cultural del País Valencià ha participat activament en aquest esdeveniment, amb la plataforma Castelló per la Llengua, de la qual formem part. Mitjançant cartells i banderes que lluïen el lema “El nom és Castelló”, s’ha expressat una defensa ferma del topònim en valencià de la ciutat. A més, s’ha assistit al ple per manifestar oposició frontal a aquest atac contra la llengua i els noms de les localitats.

Etiquetes: ACPV ACPV Castelló ACPV comarques del nord Castelló per la llengua

Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Amb el suport de