L’Aliança pel la Presència Digital del Català aconsegueix que la nostra llengua arribe als cotxes Seat & Cupra



El català arribarà per primera vegada als sistemes d’infoentreteniment dels cotxes de SEAT S.A. & CUPRA.

Des d’Acció Cultural del País Valencià, com a entitat membre de l’Aliança -juntament amb Accent Obert, Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua, #Softcatalà, l’Institut d’Estudis Catalans, l’Institut Ramon Llull, Amical Wikimedia i #WICCAC- celebrem aquest pas endavant en un àmbit clau com és la mobilitat digital.

Els nous models #CUPRARaval i #CUPRABorn, que es presentaran a principis de 2026, incorporaran el català (juntament amb el basc i el gallec) als menús, indicadors i missatges de les pantalles a bord.

Aquesta fita és fruit de la col·laboració entre SEAT S.A. & CUPRA i l’Aliança per la presència digital del català, una coalició d’entitats que treballen perquè la llengua catalana tinga la presència digital que li correspon.

L’Aliança per la Presència Digital del Català valora molt positivament l’esforç de SEAT & CUPRA per incorporar el català a la interfície d’usuari dels seus vehicles, en el marc de la digitalització accelerada de la indústria de l’automoció. D’aquesta manera, es normalitza el català en l’àmbit de l’automoció, posant fi a una anomalia: fins ara, només incloïen el català cotxes dissenyats als EUA i a la Xina.

Segons Albert Cuesta, portaveu de l’Aliança i ambaixador d’Accent Obert: «estem molt satisfets d’haver contribuït a impulsar la presència de la nostra llengua en els cotxes d’una empresa tan emblemàtica del nostre país; confiem que aquesta decisió no només es mantingui en els futurs models de les seves marques i es pugui propagar a la resta del Grup Volkswagen, sinó que serveixi també d’exemple per a d’altres fabricants, especialment a tots els que també han adoptat el sistema Android Automotive de Google, tal com va passar fa anys amb els smartphones».

L’Aliança també dona suport a la decisió de SEAT & CUPRA d’incorporar el català i les altres llengües cooficials inicialment en els missatges i menús de text, tal com fan fins ara altres marques del mercat. «Entenem que, al ritme actual de desplegament de la intel·ligència artificial (IA), la interacció verbal de l’usuari amb el cotxe recaurà ben aviat en xatbots genèrics de veu, adaptats a les prestacions específiques de cada vehicle», conclou Cuesta.

Sobre l’Aliança per la Presència Digital del Català

L’Aliança per la Presència Digital del Català és una coalició d’onze entitats que posen en comú recursos tècnics, de coneixement i capacitat de mobilització perquè la llengua catalana tinga la presència en el món digital que li correspon per quantitat de parlants. La formen Accent Obert, Acció Cultural del País Valencià, Amical Wikimedia, Associació de SEO en català, Institut d’Estudis Catalans, Institut Ramon Llull, Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua, Softcatalà i WICCAC. Els seus àmbits principals d’actuació són el contingut web, les xarxes socials, les aplicacions de mòbil, els algoritmes d’IA, l’automoció i els electrodomèstics. 


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Recursos en la nostra llengua

Amb el suport de