Rafa Xambó presenta el llibre “L’assassinat de Guillem” a Ontinyent



El dimecres 3 de juny de 2026, a les 19.30 hores, la Sala La Previsora de la Fundació Caixa Ontinyent (carrer Gomis, 3) acollirà la presentació del llibre L’assassinat de Guillem, de Rafa Xambó, una obra que recupera i analitza un dels episodis més colpidors de la història recent del nostre país i que ens interpel·la com a societat des de la memòria, la lluita democràtica i el compromís amb la justícia.

L’assassinat de Guillem aprofundeix en el context social i polític que envoltà la mort de Guillem Agulló, un jove antifeixista assassinat l’any 1993, i reflexiona sobre les conseqüències d’aquell crim, el silenci institucional i la necessitat de mantindre viva la memòria col·lectiva. Amb una mirada rigorosa i compromesa, Rafa Xambó construeix un relat que va més enllà del fet puntual i que situa el lector davant de qüestions encara vigents: l’impunitat, l’extrema dreta, la banalització de la violència i la importància de no oblidar.

A l’acte hi intervindrà el mateix autor, Rafa Xambó, escriptor, músic i sociòleg, amb una llarga trajectòria intel·lectual i cívica vinculada a la defensa de la llengua, la cultura i els drets socials. La presentació anirà a càrrec de Jesús Barranco, president del Col·lectiu Ovidi Montllor, que contextualitzarà l’obra i dialogarà amb l’autor sobre la necessitat de continuar treballant des de la cultura per una societat més justa i democràtica.

Aquesta presentació s’emmarca en les activitats impulsades per Acció Cultural del País Valencià – Vall d’Albaida, amb la voluntat de fomentar el debat, la reflexió crítica i la memòria democràtica a través de la literatura i el pensament.

L’entrada és lliure fins a completar l’aforament. Des d’ACPV us animem a assistir-hi, a participar en aquest espai de reflexió col·lectiva i a continuar reivindicant, també des de la cultura, la memòria i la dignitat.


Etiquetes: ACPV Vall d'Albaida

Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Recursos en la nostra llengua

Amb el suport de