Una visita al Convent de la Trinitat posa en valor el llegat d’Isabel de Villena a València



El passat dissabte 30 de maig de 2026, a les 11:30 hores, tingué lloc a València una visita cultural al Convent de la Trinitat, en el marc de la programació de les Festes Isabelines.

L’activitat reuní les persones assistents al conjunt monàstic, un espai patrimonial de gran rellevància històrica vinculat a figures com Maria de Castella i Isabel de Villena. Al llarg de la visita, es donaren a conéixer diversos aspectes relacionats amb la història de l’edifici, així com el seu paper en el context de la cultura medieval valenciana.

La proposta permeté aprofundir tant en el llegat literari i cultural d’Isabel de Villena com en el context històric en què desenvolupà la seua obra, tot destacant la importància del convent com a centre espiritual i intel·lectual del seu temps. També s’abordà la figura de Maria de Castella i la seua relació amb aquest espai.

L’activitat s’emmarcà dins de les Festes Isabelines, una iniciativa que busca posar en valor la figura d’Isabel de Villena i difondre el seu entorn històric mitjançant diferents propostes culturals.

La participació va ser molt grata i les places s’esgotaren abans de la celebració de l’acte.

La iniciativa estigué impulsada per Acció Cultural del País Valencià, amb la col·laboració de diverses institucions, entre elles la Diputació de València, la Generalitat Valenciana i el Ministeri de Cultura.


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Recursos en la nostra llengua

Amb el suport de