Crònica de la Festa Isabelina a Carcaixent
19 juny, 2026. 11:23
Dijous 18 de juny, el Café de la Plaça de Carcaixent va acollir una nova edició de la Festa Isabelina, una cita cultural que ja s’ha consolidat com un dels espais de trobada per a la literatura, la música i la reivindicació de les escriptores valencianes, especialmente d’Isabel de Villena, Isabel-Clara Simó.
La jornada es va completar amb l’actuació musical de Llunació, que va aportar el contrapunt artístic a una celebració cada vegada més arrelada al calendari cultural local, i va omplir de calidesa i emoció l’espai.
La Festa Isabelina forma part d’una iniciativa impulsada per Acció Cultural del País Valencià per homenatjar Isabel de Villena i Isabel-Clara Simó i donar visibilitat a la literatura escrita per dones i es pot afirmar que, després de cinc anys de trajectòria, la Festa Isabelina de Carcaixent feta en col·laboració amb el Café i l’associació Carcaixent m’agrada, és una activitat plenament consolidada.
Durant l’acte es va recordar la pròxima proposta cultural vinculada a la commemoració: el pròxim 11 de juliol es realitzarà una visita al Convent de la Trinitat de València, l’espai on va viure Isabel de Villena i on va desenvolupar una part fonamental de la seua obra i del seu pensament. Aquesta activitat oferirà l’oportunitat d’aprofundir en el llegat d’una de les figures més destacades de la literatura valenciana.



Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.









