Cinema, debat i bon ambient a Castelló amb el XII Festival de Cinema Ciutadà Compromés



El cinema amb veu pròpia i mirada crítica ha tornat a tindre una cita destacada a Castelló de la Plana. En el marc del XII Festival de Cinema Ciutadà Compromés (FCCC), impulsat per l’associació ACICOM, la seu de Castelló per la Justícia i Acció Cultural del País Valencià (ACPV) es va omplir el passat dimecres 15 d’octubre per a gaudir d’una vesprada de projeccions ben especial.

A les 19:00 hores, el local de la Ronda Magdalena, 11 es va convertir en un punt de trobada on socis, amics i veïns van compartir una sessió audiovisual plena d’històries d’ací, d’eixes que toquen de prop i conviden a la xarrada.

La tria de curts i documentals va ser ben variada i plena de contingut:

  • Els llençols blancs, un viatge per la memòria i el paisatge humà.
  • Les primeres, un treball de 3Visual que dona visibilitat i veu a les dones en les nostres tradicions centenàries.
  • El casament més bonico, de Juli Suárez (LGC Films), una mirada pròxima i emotiva a la diversitat i a la manera de relacionar-nos.
  • D’ací, de tota la vida, una reflexió de casa nostra sobre el sentiment de pertinença, les nostres arrels i el teixit social.

Aquest festival, que ompli d’activitat diferents espais del 14 al 28 d’octubre, demostra que el cinema és molt més que entreteniment: és una eina viva per a pensar el món que volem i teixir comunitat. Des d’ACPV continuem apostant per coordinar espais oberts on la cultura, la llengua i la participació ciutadana vagen de la mà. Moltes gràcies a totes i tots els qui us vàreu acostar a compartir la vesprada amb nosaltres!


Etiquetes: ACPV Comarques del nord Castelló de la Plana Cinema Ciutadà Compromés L'Espai Cultural

Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Recursos en la nostra llengua

Amb el suport de