La poesia i la música d’Estellés tornen a unir Borriana en una nit de festa i germanor
20 octubre, 2026. 10:57
Borriana va tornar a viure una d’eixes vetlades que queden marcades en el calendari cultural de la localitat. El passat dijous, el tradicional Sopar Estellés organitzat per Acció Cultural del País Valencià (ACPV) va reunir desenes de veïns, socis i amants de la literatura en una jornada on la paraula, la música i la convivència van ser les veritables protagonistes.
La nit va arrencar amb el característic format de pa i porta, una fórmula que mai falla i que va transformar la trobada en un espai familiar i càlid. Entre converses i retrobaments, les taules compartides van anar escalfant l’ambient per a donar pas al moment més emotiu de la vetlada: el recital poètic. Diversos dels assistents es van animar a prendre la paraula per a donar veu als versos de Vicent Andrés Estellés, recordant la vigència, la sensibilitat i la força del poeta de Burjassot.

El punt final a una nit ben completa el va posar la música en directe. La gira d’’al-Morzar’, encapçalada per Carles CD i Toni de l’Hostal, va omplir el local de ritme, humor i complicitat. Amb el seu estil pròxim i desenfadat, van aconseguir que el públic s’involucrarem de ple, tancant la celebració amb un somriure i molts aplaudiments.
Aquest Sopar Estellés revalida una vegada més el compromís de Borriana amb la cultura viva, demostrant que la memòria dels nostres grans autors es manté ben activa quan es celebra en comunitat i de la manera més nostra.
Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.









