1entretants i ACPV aposten per les noves tecnologies en l’ensenyament



De nou l’associació 1entretants presenta, amb la col·laboració d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), les seues jornades didàctiques sota el nom de ComparTIC. Aquesta és la setena ocasió que plantegen una reflexió sobre el treball docent i l’ús de les noves tecnologies a l’aula. L’objectiu primordial sempre ha estat la reflexió sobre el canvi educatiu que implica la tecnologia i la finalitat que els docents presenten aquelles experiències realitzades dins i fora de l’aula i intercanvien noves propostes que els permeten millorar el dia a dia de l’ensenyament a les aules de Primària i Secundària.

Enguany, l’acte tindrà lloc els dies 8 i 9 de maig a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València i a l’IES Jordi de Sant Jordi. El programa de les jornades i l’enllaç per a realitzar la inscripció es troba a la ning http://1entretants.ning.com

El subtítol de la Jornada TIC, TAC, TAP (Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement, Tecnologies de l’Apoderament i la Participació) Construïm el canvi educatiu ens remet a la importància que aquest grup de docents, que es reuneixen i preparen també altres activitats al llarg de l’any, donen a l’ús de determinades aplicacions informàtiques quan els obren un nou ventall d’aplicacions didàctiques per treballar amb els adolescents. 

Però no suggereixen l’ús de les noves tecnologies per modernitat o com un entreteniment; aquests professors pretenen un canvi també de mentalitat en l’ús que en fan els adolescents dels seus aparells i descobrir-los que disposen d’un instrument que va més enllà del propi entreteniment o de la comunicació amb els amics; un mòbil, per exemple, ben utilitzat els permet ampliar les dimensions d’aprenentatge i d’accés a les fonts d’informació.

És per això que la 7a comparTIC d’1entretants se centra enguany en els models didàctics que hi ha darrere de les TIC, i en ella es mostraran pràctiques innovadores en l’ús de les tauletes a classe, experiències audiovisuals, l’ús d’altres elements com els blogs o les xarxes socials i experiències com la Valencianada que tingué un cert ressò en la premsa quan 16 instituts i més de set-cents alumnes participaren, al darrer mes de març, en una experiència de geolocalització per la ciutat de València.

Formulari d’inscripció – Més informació i programa


Amb la teua col·laboració continuarem promocionant la llengua, la cultura i els valors de progrés.

Ajuda’ns a tindre més força.

Fes-te’n sòcia/soci d’ACPV!

Amb el suport de